Ukrajina si vytváří další seznam nepřátel, jsou na něm zejména američtí konzervativci v čele s Trumpem
RSS

Ukrajina si vytváří další seznam nepřátel, jsou na něm zejména američtí konzervativci v čele s Trumpem


Ukrajina má již tolik různých seznamů nepřátel, že každý další už zpravidla jen opakuje ty předchozí. Někdy je výčet na nich zmíněných jedinců poněkud podivný a bez jakéhokoli racionálního základu, jindy pro umístění na něm plně postačí nějaký zcela nevinný výrok.
Je také známo, že některá jména ze seznamů již skončila neslavně, což jen podtrhuje, proč se jim říká „seznamy smrti.“
Nyní se objevil nový seznam, který se zaměřuje na americké odpůrce války na Ukrajině – a to jak na politiky, tak novináře. Objevili se na něm dokonce i jedinci čí média, jejichž kritika není nijak zásadní a jejich postoj se dá nazvat spíše neutrálním.
Tedy nepatří k těm, kteří nadšeně upozorňují na úspěchy Ukrajinců, abychom měli pocit, že jejich vojáci již došli daleko za Moskvu.
Nicméně podobně jako u většiny ostatních seznamů lze i zde nalézt nitky, které vedou do USA či Velké Británie, tedy přesně k těm jestřábům, jejichž cílem je udržovat konflikt v horké fázi co nejdéle.
Ukrajinský internetový kanál napojený na americké ministerstvo zahraničí zveřejnil „seznam nepřátel.“ Je na něm výčet amerických aktivistů, mediálních osobností, zpravodajských kanálů a politiků, kteří se staví proti poskytování dalších peněz daňových poplatníků na válku.
Mezi nimi je i bývalý prezident Donald Trump a web Breitbart News.
Zpráva  zveřejněná ukrajinskou agenturou DATA Journalism Agency (TEXTY) s názvem: „ Horská dráha: Od trumpistů ke komunistům. Síly v USA, které brání pomoci Ukrajině, a jak to dělají “ obvinila řadu osobností z pravice a protiválečné levice ve Spojených státech, že opakují „klíčová poselství ruské propagandy, jejichž cílem je zbavit Ukrajince schopnosti bránit se západními zbraněmi a finančními prostředky.“
Web  tvrdí , že je „nezávislý“ a že jeho projekt údajných protiukrajinských nálad v Americe byl financován „výhradně čtenáři.“ Web TEXTY je však uveden jako partner projektu „Transparentnost a odpovědnost ve veřejné správě a službách“ (TAPAS) na Ukrajině, který je financován Agenturou Spojených států pro mezinárodní rozvoj (USAID) a Mezinárodním rozvojem Spojeného království (UK Dev).
Spoluzakladatel webu TEXTY a současný zástupce šéfredaktora, Anatolij Bondarenko, je také uveden jako školitel programu „TechCamp“ amerického ministerstva zahraničí, který tvrdí, že poskytuje „praktické workshopy řízené účastníky, které propojují technologické experty ze soukromého sektoru s klíčovými populacemi – novináři, neziskovkami, obhájci občanské společnosti a dalšími – aby prozkoumali a aplikovali inovativní technologická řešení na globální problémy.“
I když zpráva připouští, že většina jmen zmíněná ve studii „nemá přímé, prokázané vazby na ruskou vládu nebo propagandisty,“ pokračuje ve vykreslování konspirační a údajně propojené sítě 390 jednotlivců a 76 organizací, se silným zaměřením na ty, kteří jsou „spojeni s Trumpovým křídlem Republikánské strany.“
Mezi prominentní americké konzervativní politické osobnosti, které zpráva zmiňuje jako ty, kteří prokázali údajnou protiukrajinskou zaujatost, patří bývalý prezident Donald Trump, floridský guvernér Ron DeSantis, senátoři Eric Schmitt (R-MO), J.D. Vance (R-OH), Josh Hawley (R-MO), Rand Paul (R-KY), Ron Johnson (R-WI), kongresmani Bob Good (R-VA), Jim Banks (R-IN), Jim Jordan (R-OH), Matt Gaetz (R-FL), bývalý republikánský prezidentský kandidát Vivek Ramaswamy a další.
Dokument také upozorňuje na některé republikány, kteří zpočátku podporovali financování Ukrajiny, ale později se postavili proti tomu, aby do Kyjeva proudilo více peněz daňových poplatníků, jako je senátor Tim Scott (R-SC) a kongresmanka Elise Stefanik (R-NY).
V komentáři ke svému zahrnutí do zprávy kongresman Jim Banks  napsal :

„Právě jsem byl informován, že jsem na seznamu nepřátel sestaveném ukrajinskou vládou, spolu s dalšími členy amerického Kongresu a několika vybranými Američany.
Aby toho nebylo málo, tento seznam byl zveřejněn v databázi, která byla financována americkou vládou. Můj úřad se bude snažit oslovit další Američany, na které se ukrajinská vláda zaměřuje.“

Studie dále tvrdí, že přístup bývalého prezidenta Donalda Trumpa k zahraniční a domácí politice přitahuje mnoho neokonzervativců a stoupenců krajní pravice, o nichž tvrdí, že jsou podporováni zpravodajskými a mediálními kanály, jako jsou Breitbart News, American Conservative, Daily Wire, One America News Network a Real America’s Voice.
Na seznamu byly také různé konzervativní skupiny jako The Heritage Foundation (pozn.: předseda této organizace byl tím, kdo přijel na WEF, aby poukázal na zločiny této skupiny), Stand Together Foundation, CATO Institute, Concerned Veterans for America movement a Turning Point USA.
Mezi přední mediální osobnosti zmíněné ve zprávě patřili Tucker Carlson a kanadský profesor Jordan Peterson, který byl popisován jako fanoušek ruského spisovatele 19. století Fjodora Dostojevského.
Webová stránka financovaná americkou vládou  popsala Breitbart News jako „krajně pravicové“ a „napojené na alternativní pravici, evropskou populistickou pravici a panevropské nacionalistické identitářské hnutí.“
Zatímco autoři připouštějí, že většina pozornosti je zaměřena na pravici, zpráva uvádí některé levicové skupiny, jako je Stop the War Coalition a CODEPINK, o kterých TEXTY tvrdí, že „používají každou ruskou propagandistickou tezi k podpoře svého přesvědčení“ proti válce na Ukrajině.
Navzdory tomu, že hlasovala pro větší pomoc Ukrajině, byla levicová demokratická kongresová skupina známá jako „The Squad“ kritizována za podporu mírových jednání mezi Kyjevem a Moskvou a snížení sankcí vůči Rusku.
Levicové protiválečné hnutí bylo ideologicky vedeno veřejnými intelektuály, jako jsou Noam Chomsky a Jeffrey David Sachs, které popisují jako „známé rusofily a kritiky Spojených států.“
Ukrajina byla již dříve obviněna z toho, že má veřejné „vražedné seznamy,“ přičemž nechvalně proslulý seznam Mírotvorec je údajně spojen se stovkami zatčení a dokonce i s vraždou několika osob na Ukrajině, uvádí   The Times of London .



Nejčtenější za týden